Για γέλια και για κλάματα η Eurovision 2022 (vids)

Ηλεκτροπληξίες, χαλασμένοι ήλιοι και η αδιάλειπτη, απροκάλυπτη πολιτική

Είναι κάτι σαν ανοιξιάτικο μήνυμα: Ήρθανε τα χελιδόνια! Κάτι σαν τα χελιδόνια, λοιπόν, με ανοιξιάτικο αεράκι που μυρίζει πασχαλιά και φρεσκοανοιγμένο ρόδο, να και ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision.

Κάποτε – πιο παλιά – με αίγλη και λάμψη περισσή, λίγο μετά με απαξίωση και: «Ποια Γιουροβίζιον, βάλε να δούμε τα Κίτρινα Γάντια», και εκεί πάνω στην άνοιξη του ελληνικού αθλητισμού με Γιούρο 2004 και Ολυμπιακούς Αγώνες, να και ο διαγωνισμός τραγουδιού της Ευρώπης, να μας ξυπνάει το μουσικό μας τάλαντο μέσα μας και να κολλάμε με τις ώρες για ένα πουκάμισο ανοιχτό, για ένα «12άρι», για μιαν Ελένη… Παπαρίζου!

Τα χρόνια πέρασαν, οι νύχτες που μας χωρίζουν από το «My Nomber One» συνεχώς αυξάνουν και όλο και πιο σκοτεινές γίνονται και φθάνουμε στο Τορίνο το 2022 μετά έναν παγκόσμιο λοιμό, υπό έναν επερχόμενο λιμό, κάτω από νεφοσκεπείς προγνώσεις με καταιγίδες πολέμου και με μια Ευρώπη που φλέγεται από ακρίβεια και ανασφάλεια.

Τορίνο λοιπόν, η πόλη της Γιουβέντους, της FIAT, των Ανιέλι, της Γκαρνάτα, του κρασιού Μπαρόλο και του πάθους, υπό τη σκέπη των Άλπεων. Τορίνο και Γιουροβίζιον και ευτράπελα και γέλιο και μέχρι τον αποψινό τελικό τι άλλο θα δούμε;

Τη χτύπησε το ρεύμα!

Για την ώρα, έχουμε παρακολουθήσει ένα σοφτ πορνό σόου της Αλβανίδας Ρονέλα Χαγιάτι, τον αποκλεισμό της, έναν «ήλιο» που δεν άναψε ποτέ, όμως έκαψε κόσμο με τις ακτίνες… το ρεύμα του και άλλα πολλά.

Για παράδειγμα, η τραγουδίστρια της Σουηδίας, Κορνέλια Γιάκομπς, που θα ερμηνεύει το κομμάτι «Hold Me Closer», στη δεύτερη πρόβα είπε το τραγούδι της πέντε φορές – αντί για τρεις – γιατί δεν μπορούσε να ακούσει τη φωνή της. Φωνή βοώντος…

Μάλιστα, κάποια στιγμή τη χτύπησε και το ρεύμα, τη γλυκιά Κορνέλια που ξεχειλίζει σεξουαλικότητα, όταν βραχυκύκλωσε το μικρόφωνό της, που θύμιζε παγωτό πύραυλο Magnum… Ευτυχώς ο δικός της ηλεκτρισμός ήταν περισσότερα Volt από της παραγωγής…

Τραγούδια στον ήλιο... (Copyright: AP Photos)

Καληνύχτα ήλιε, καληνύχτα…

Ερχόμαστε τώρα στον «ήλιο» της παραγωγής. Η σκηνή όπου βγαίνουν οι συμμετέχοντες, είχε ονομαστεί «Ο ήλιος μέσα μας», όμως ο ήλιος χάλασε και «δεν υπάρχει χρόνος να το φτιάξουμε» κι από «μέσα μας» βγήκε κι απ’ «έξω μας» και έκανε το Τορίνο, ρόμπα. «Από φωτεινός ήλιος κατέληξε σε ουράνιο τόξο του θανάτου», έγραφαν οι χρήστες των social media! «Ο ήλιος έπρεπε να μετακινείται. Από την μια πλευρά έχει φώτα και από την άλλη led. Κάποιες χώρες επέλεξαν τα led κάποιες τα φώτα. Όμως οι Ιταλοί είπαν σε όλες τις αποστολές ότι ο ήλιος δεν μπορεί να γυρίσει, ότι ο μηχανισμός δεν λειτουργεί σωστά, οπότε πρέπει να περιοριστούν τα φώτα», ενημέρωναν μέλη αποστολών. Και ο ήλιος, όχι μόνο δεν κινείται πια, αλλά φαίνεται να έχει καεί, με αποτέλεσμα να δουλεύουν μόνο οι ξεχωριστοί προβολείς που είχαν τοποθετηθεί πάνω του και όλο το υπόλοιπο να είναι σκοτάδι μαύρο! Στην ανακοίνωσή της, η EBU ξεκαθάριζε: «Κατά τη διάρκεια των τεχνικών δοκιμών στο Τορίνο, η ομάδα παραγωγής αντιμετώπισε προβλήματα σχετικά με το πόσο χρόνο χρειάζεται για να ρυθμίσει τον ήλιο σε διαφορετικές θέσεις στο χρονικό διάστημα μεταξύ των διαφορετικών εμφανίσεων των χωρών. Έτσι, μαζί με τον οικοδεσπότη RAI (ιταλική τηλεόραση), αποφασίστηκε ότι ο ήλιος θα παραμείνει στην ίδια θέση και στα 40 τραγούδια, για να διασφαλιστεί ένας δίκαιος ανταγωνισμός για όλες τις συμμετέχουσες χώρες». Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας ο πετροπαιχνιδιάτορας λίγο το στόμα του άνοιξε κι ευθύς εμύρισε άνοιξη. Όταν η χώρα του Ντάντε ανταμώνει με τον Ελύτη και φτιάχνουν… ήλιους, όχι πεφταστέρια!

Να πούμε πως ανάμεσα σ’ όλα τούτα ο παρουσιαστής της ΕΡΤ Γιώργος Καπουτζίδης έπεσε από το ποδήλατό του και έσπασε χέρι και πόδι! Τι άλλο πια;

Και φαιδρών και ατυχημάτων συνέχεια: Η χορογραφία του τραγουδιού «Eat Your Salad», με το οποίο η Λετονία συμμετέχει στον διαγωνισμό και το οποίο φιλοδοξεί να περάσει μήνυμα για το Vegan κίνημα, είναι απαιτητική με δύσκολες κινήσεις. Κάτι ο υψηλός βαθμός δυσκολίας των χορευτικών κάτι το κακό το μάτι… το πορτοκαλί παντελόνι του μπασίστα σκίστηκε, την στιγμή που έκανε σπαγγάτο. Η Λετονία έδωσε χρώμα, μα πολύ χρώμα, στη σκηνή, αλλά το παντελόνι δεν άντεξε. Να αντέξουν τα μηνύματά τους τουλάχιστον;

Έσκισε αλλά την κόψανε…

Και από τη Λετονία πάμε στην πολύ στενοχωρημένη Ρονέλα Χαγιάτι, την Αλβανίδα που «έσκισε», αλλά την κόψανε!

Μετά από την πρώτη της πρόβα που προκάλεσε αντιδράσεις, όλοι περίμεναν ότι θα άλλαζε χορογραφία, η Αλβανίδα, αφού η EBU (λέγεται ότι) ζήτησε από την αλβανική αποστολή να μαλακώσει λίγο τη χορογραφία (μας βλέπουν και μικρά παιδία, φέρεται να είπαν), αλλά η Ρονέλα αμετακίνητη. Η Αλβανία άνοιξε την αυλαία δυναμικά στην επίσημη πρώτη των ημιτελικών και με μια εσάνς σοφτ πορνό, σείστηκε η σκηνή του Pala Olimpico, ερμηνεύοντας με πάθος και αισθησιασμό το «Sekret». Το κοινό αποθέωσε – μπορούμε να το πούμε αυτό – τη Ρονέλα, που με τη μπάσα φωνή και τον αισθησιασμό Μαντόνας, κέρδισε τους Γιουροβιζιονίστας… Δεν κέρδισε όμως την πρόκριση στον τελικό.

Αφού, λοιπόν, μας έδειξε εκτός από τα σεξουαλικά υπονοούμενα της και τις εθνικιστικές της αναζητήσεις με αετούς και Μεγάλες Αλβανίες, βγήκε στο διαδίκτυο και έβαλλε κατά πάντων: «Ακόμη κι αν περνούσα στον τελικό θα ήμουν τελευταία, το ξέρω. Όμως, η αγάπη που έλαβα ήταν τεράστια. Κέρδισα τη Eurovision γιατί κέρδισα το κοινό. Και το κοινό είναι πάντα σωστό. Σας αγαπώ» έγραψε στο Instagram. Εκείνη ξέρει καλύτερα…

Της πατρίδος μου η σημαία…

Και μιας και καταπιαστήκαμε με τα εθνικιστικά. Η Βόρεια Μακεδονία, εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο της αποχώρησης από τον διαγωνισμό το 2023, λόγω του σκανδάλου που προέκυψε στην αρχή της εβδομάδας με την εκπρόσωπο της χώρας και τη σημαία που πέταξε. Στην τελετή έναρξης του διαγωνισμού η Andrea πέταξε μια σημαία της χώρας της στο πάτωμα; Της έπεσε; Κάτι είχε με τις δημόσιες υπηρεσίες της χώρας της, με τον Κοβάσεβιτς; Εκείνη ξέρει!

Η ενέργεια αυτή, πάντως, θεωρήθηκε απρέπεια απέναντι στο σύμβολο. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το κρατικό κανάλι της Βόρειας Μακεδονίας ανέφερε πως η πράξη της Andrea αποτελεί σοβαρό ποινικό αδίκημα που τιμωρείται με φυλάκιση, σύμφωνα με τους νόμους της χώρας, και ζητά από την τραγουδίστρια να ζητήσει άμεσα δημόσια συγγνώμη. Στη συνέχεια η εκπρόσωπος της χώρας, Andrea, απολογήθηκε για την πράξη της, τονίζοντας ότι δεν είχε καμία πρόθεση να προσβάλει τη σημαία της χώρας της και ότι το μόνο που θέλει είναι να εκπροσωπήσει τη Βόρεια Μακεδονία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο… Και στον 2ο ημιτελικό την εκπροσώπησε όπως μπορούσε καλύτερα και μέχρι εκεί, γιατί το τραγούδι δεν άρεσε και έμεινε μετεξεταστέο. Άρεσαν όμως άλλα, που τ’ ακούς και κλαις. Ουφ, ήδη κουραστήκαμε…

Τις έβαλαν χέρι…

Και συνεχίζουμε αγαπητέ αναγνώστη, φαν του πανηγυριού του Αγίου Νήφωνος…εεεε της Eurovision. Αίσθηση έχει προκαλέσει συνέντευξη εικοσάχρονης εθελόντριας, φοιτήτριας νομικής, η οποία συνοδεύει βορειοευρωπαίο καλλιτέχνη και τους χορευτές του, στον διαγωνισμό. Η κοπέλα, το όνομα της οποίας δεν αποκαλύπτεται, τονίζει ότι στην γιορτή εγκαινίων του φετινού διαγωνισμού, την περασμένη Κυριακή, η ίδια και άλλες τρεις συνάδελφοί της, δέχθηκαν παρενόχληση από δυο χορευτές: «Ήπιαν πάρα πολύ, τόσο που όλα τα οινοπνευματώδη ποτά εξαντλήθηκαν. Μετατράπηκε σε ένα πάρτι άνευ ορίων», δήλωσε η κοπέλα. «Δυο χορευτές ξένου καλλιτέχνη, ένας έγχρωμος και ένας λευκός, οι οποίοι στην πασαρέλα δήλωσαν ότι αγαπούν τις Ιταλίδες κοπέλες, μας κοίταξαν επίμονα και πλησίασαν. Ήταν ενοχλητικοί», προσθέτει η εθελόντρια. «Άρχισαν να χορεύουν και να μας αγγίζουν. Όλο και πιο κάτω, μέχρι τα οπίσθια», λέει η εικοσάχρονη και αποκαλύπτει, παράλληλα, ότι «είδε μια άλλη κοπέλα να απομακρύνει με αποφασιστικότητα ένας καλλιτέχνη που προσπάθησε να την φιλήσει». Σώωωωπα που γίνονται τέτοια στη Eurovision;

Στο μεταξύ οι Ρώσοι χάκερς δεν το βάζουν κάτω: προσπάθησαν να «μπλοκάρουν» το site του διαγωνισμού της Eurovision και το όλο σύστημα για την παροχή ψήφων στους καλλιτέχνες που συμμετέχουν. Σιγά μην αντέξουν να δουν την Ουκρανία πρώτη με ένα ημιάθλιο τραγουδάκι, μόνο και μόνο επειδή ο Πούτιν μπήκε στη χώρα τους…

Ο διαγωνισμός δεν ξέρει από πολιτική…

 

Και να και η ευκαιρία να περάσουμε στην πολιτικήηη. Ποια πολιτική θα μου πείτε; Στον αθλητισμό γενικά, στο ποδόσφαιρο ειδικότερα και στη Eurovision η πολιτική απλά παρακολουθεί από μακριά! Τι, όχι;

 

Ας διαβάσουμε τι γράφουν οι Βρετανοί και θα καταλάβουμε: Το Ηνωμένο Βασίλειο τα πήγε άσχημα στον διαγωνισμό τα τελευταία χρόνια, αλλά οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι χαμηλές βαθμολογίες δεν είναι ότι η Ευρώπη μας μισεί, αλλά για το τι προσφέρουμε στην Ευρώπη. Στο μεταξύ τα πολιτικά μηνύματα απαγορεύονται στη Eurovision, αλλά ο αποκλεισμός της Ρωσίας εφέτος, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, θα διασφαλίσει ότι η γεωπολιτική είναι πάντα στο επίκεντρο του διαγωνισμού!

 

Το συγκρότημα από την Ουκρανία έλαβε ειδική άδεια για να ταξιδέψει στην Ιταλία, δεδομένου ότι οι άνδρες είναι σε μάχιμη ηλικία και σε άλλες περιπτώσεις δεν θα επιτρεπόταν να εγκαταλείψουν την βαλλόμενη χώρα τους. Και τι έχει γίνει; Η Ουκρανία είναι το φαβορί τουλάχιστον όπως δείχνουν οι αποδόσεις στα στοιχήματα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης (EBU) – η οποία διοργανώνει τον διαγωνισμό – πάντα αποδοκιμάζει έντονα τις χώρες που προσπαθούν να προωθήσουν πολιτικά μηνύματα…

Για παράδειγμα, ζητήθηκε από τη Γεωργία να αποσύρει το τραγούδι της το 2009 «We Don’t Wanna Put In…» μετά τον ρωσογεωργιανό πόλεμο, όταν αρνήθηκε να αλλάξει τους στίχους που παρέπεμπαν στον Τσάρο της Ρωσίας. Αλλά και η απόφαση του αποκλεισμού της Ρωσίας από το φετινό ευρωπαϊκό πάρτι είναι αναμφισβήτητα η πιο έντονη πολιτική κίνηση των τελευταίων χρόνων.

Οι υποψίες, οι κραυγές και οι ψίθυροι, ότι η διεθνής πολιτική σκηνή παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού είναι τόσο παλιές όσο κι ο διαγωνισμός.

Ο αείμνηστος Τέρι Γουόγκαν – διάσημος ιρλανδός ραδιοφωνικός παραγωγός και τηλεσχολιαστής του BBC και επίσης διάσημος για το δηκτικό σχόλιο του – τελείωσε την 38χρονη καριέρα του, όσον αφορά τον διαγωνισμό, αφού κατήγγειλε, ότι στημένη ψηφοφορία είχε οδηγήσει φέρει τη νίκη της Ρωσίας το 2008: «Για πολιτικούς λόγους»!

Υπερβολικός ο Τύπος, όπως συνήθως

Ωστόσο πολλοί υποστηρίζουν ότι η άποψη πως οι χώρες κάνουν πολιτική στη Eurovision παίρνει «υπερβολικές διαστάσεις» από τον Τύπο. Το να κατακρίνεις χώρες που ψηφίζουν τους γείτονές τους και να αρχίσεις να δείχνεις με το δάχτυλο τους «αμαρτωλούς» σε κάνει να ξεχνάς ότι έχεις να κάνεις με μια τηλεοπτική εκπομπή – πανηγύρι.

 

 

Ο φετινός τελικός ήδη από καιρό έχει αρχίσει να συζητείται για την συμμετοχή της Ουκρανίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ουκρανία έχει δυναμική φέτος, αλλά οι περισσότεροι παραδέχονται ότι ο πόλεμος «θα μπορούσε να γυρίσει την κατάσταση υπέρ τους» – τουλάχιστον στην ψηφοφορία του κοινού.

 

Η Εσθονία κέρδισε τον διαγωνισμό το 2001 όταν προσπαθούσε να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Η κυβέρνησή της ήθελε να προωθήσει μια θετική διεθνή εικόνα και η Eurovision τους επέτρεψε να το κάνουν, φιλοξενώντας τον διαγωνισμό, για πρώτη φορά μετά την ανεξαρτησία.

 

Η Φινλανδή Krista Siegfrids επιλέχτηκε να ερμηνεύσει το τραγούδι «Marry Me» το 2013 που αναφερόταν στον γάμο ομοφύλων, όταν ένα χρόνο πριν η κυβέρνηση είχε υιοθετήσει τον μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών γάμο.

 

Οι εχθροπραξίες μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας έχουν αρχίσει από χρόνια ή καλύτερα ποτέ δεν σταμάτησαν, αλλά Μάηδες πριν, όταν το Κίεβο φιλοξένησε το 2017 τους τελικούς, η Ρωσίδα Γιούλια Σαμοΐλοβα αποκλείστηκε και θεωρήθηκε persona non grata λόγω μιας παράστασης που έδωσε στην κατεχόμενη από τους Ρώσους Κριμαία.

 

Κι έτσι φεύγουν τα χρόνια με Eurovision και τραγουδάκια της πλάκας, με πολιτικές ίντριγκες και να τα «12άρια» από τον έναν γείτονα στον άλλον (αν τα πάνε καλά), με σουβλάκια και πίτσες και πολύ κακό για το «τίποτα»· μα κυριολεκτικά!

 

Όχι, θυμηθείτε ένα τραγούδι που κέρδισε τον διαγωνισμό τα τελευταία 10 χρόνια και που το ακούσατε και είπατε: «Αυτό είναι της Eurovision»… Μόνο αν είστε Eurovisionistas.

 

 

Κι αν μας πείτε το Zitti E Buoni των Maneskin, ε υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Εδώ ως Έλληνες νομίζουμε ακόμα ότι ο Ρουβάς με τα «Μακαρόνια με τον κιμά» είχε πάρει μέρος, τότε, πριν παίξει Αρχαία Τραγωδία υπό τον Λιγνάδη… Κι ακόμα κάποιοι ψάχνουν να θυμηθούν ποιος παρουσίασε τον δικό μας διαγωνισμό, το 2005. Η Μαρία Μενούνος καλέ! Πού εκτός από τη μάνα της κανείς δεν τη θυμάται… Άκου η Μενούνος;

 

Καλή ακρόαση λοιπόν και σκεφτείτε ότι ο 66ος διαγωνισμός πρόσθεσε ακόμα ένα χρόνο ανούσιο στα αφτιά σας… Κι ας περιμένουμε έναν ακόμη διαγωνισμό να ξεντυθεί το τελευταίο του ψέμα και να μηρυκάσει τη χιλιομασημένη κακοφωνία του. Καλή ακρόαση, το ‘παμε!

πηγή: ethnos

Σχετικά άρθρα